Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2016 10:18 - Протестът в Испания: Хиляди срещу коридите…
Автор: delianaangel Категория: Изкуство   
Прочетен: 753 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 11.09.2016 15:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Протестът в Испания: Хиляди срещу коридите…


Демонстрантите обявиха борбите с бикове за национален срам

Хиляди испанци преминаха по улиците на Мадрид, за да поискат премахването на коридите.

Много от демонстрантите носеха плакати, на които пишеше: "Коридата е национален срам" или "Да си тореадор, това е все едно да преминеш през училище за жестокост".

Демонстрацията беше по призив на Партията срещу малтретирането на животните, основана преди 13 години, съобщиха световните агенции, цитирани от БТА.

На изборите през юни тя успя да събере гласовете на 284 000 избиратели.

Партията се бори за забраната на борбите с бикове и на някои жестоки традиции, като например поставянето на огнени топки върху рогата на биковете по време на местни празници.
Проведено наскоро социологическо проучване показа, че обществената подкрепа за бикоборството намалява.   
Същевременно събития като ежегодните боеве с бикове в Палмплона все така събират много зрители.
Въпреки че в страната броят на подобни боеве е намалял, ежегодно се провеждат около 2000 кориди.  
Привържениците им отбелязват, че това е испанска национална традиция. Против забраната е и министър-председателят Мариано Рахой.
Правата забрана за провеждане на корида беше приета през 2010 г. на Канарските острови.
В Мадрид все още се провеждат боеве с бикове, но общината вече не финансира школите за тореадори.  

 
Снимката, която разчувства целия свят

Тази невероятна картина е повратната точка, маркирала края на кариерата на матадора Алваро Mунеро, изпаднал в разкаяние по средата на борбата, когато разбира, че животното не иска да се бие с него. От този момент, матадорът става заклет враг на коридата. (На снимката изражението на бика сякаш му говори – Бях тежко ранен от пикадори, но аз не искам да се бия с теб, не искам, дори когато твоите приятели ме раниха толкова силно, въпреки че не съм им направил нищо лошо) 
Mунеро разказва за този бой: В един миг, погледнах бика. Той стоеше пред мен и ме гледаше. Просто стоеше и гледаше, без дори да опита да ме нападне. Той – самата невинност, такава, каквато всички животни таят в очите си, ме гледаше с молба за помощ! Беше като вик за справедливост и някъде дълбоко в мен разбрах, че ми се моли като на Господ: „Аз не искам да се бия с теб, моля, пощади ме, та аз не съм ти направил нищо лошо. Убий ме, ако искаш, нека бъде волята ти, но аз не искам да се боря с теб.“ И аз, прочитайки това в очите му, се почувствах като най-долния боклук на земята и спрях боя. След това станах вегетарианец и се изправих срещу бикоборството.

image

 image



Гласувай:
4


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: delianaangel
Категория: Изкуство
Прочетен: 3203835
Постинги: 1238
Коментари: 995
Гласове: 3886
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930