Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.11.2018 20:20 - Две Женски Ръце...
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7409 Коментари: 23 Гласове:
19

Последна промяна: 27.11.2018 20:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Безкрайно удовлетворена и вдъхновена съм от свършената работа. Това лято се заех с един грандиозен проект, с основната част на който съм готова и обещах да покажа на някои приятели от блога.
Вторият етаж от къщата ми, който бе груб строеж, под моите ръце почна да добива вид, годен за живеене.
Тук ще покажа и опиша работните процеси, ако на някого му е интересно да види творбата ми.
Най-напред положих кабелите за контактите и осветлението...
image
Ето я Майсторицата, в самото начало на строителните работи...
image
Сетне почнах с измазването на стените с вароциментов разтвор. Ето как изглеждаха стените преди да ги измажа...
image
А ето как изглеждат след измазването.
image
Следващият етап бе най-"веселият"- термоизолация на покрива, който бе гол, само с хидроизолационна мушама и цигли. Напълних го с 10 см вата ...ау, как боде, не е истина... и го наковах с гипскартон.
image


image

image
Имах дни, в които ревах и ковах, доста тежко беше, но аз почна ли нещо, не го оставям на средата, независимо колко трудно може да бъде и...със зъби и нокти, успях и с таваните.
Снимките дотук бяха от дневната, а ето това е спалнята, все още в суров вид..
image 
.
image
Двама приятели ми дойдоха на гости в разгара на коването на таваните, доста се учудиха, че ги правя сама. Те са работили по обекти в чужбина и са наясно с тази работа, имахме един много весел момент при гостуването им. Единият ми каза: 
- Да, и ние точно така ги правим.
А другият го побутна и му рече:
- Ама ние сме двама мъже, а тя е една жена )))
Поначало трябва един човек да подава плоскостите и да ги придържа, а другият да кове. А аз си ги придържах с глава и една ръка, а с другата ковах.
Когато дъщеря ми разбра как процедирам, ми рече:
- Мамо, внимавай, да не си повредиш главата )))
     image

Следващият етап бе наковаването на преградните стени от коридора към дневната, кухнята и спалнята...Предстои да пришлайфам сглобките и да латексирам стените, ала чувствам, че сега няма да ми останат сили, ето защо ще ги оставя в суров вид, а напролет ще ги пипна - за половин ден работа е. Или пък през зимата, ако почнат да ми липсват строителните работи, ще си пипвам малко по малко детайлите...
image
Ето общия вид на помещенията отвътре - след латексирането на стените и таваните и лакирането на гредите...

image

image

Етажът почна да добива завършен вид, а аз всяка вечер след работа оставах и се любувах на делата на ръцете си, на моменти ми бе трудно да повярвам, че с две ръце съм постигнала всичко това. Мисля, че ангелите ми помагаха...

И накрая наковах летви на снадките на гипскартона, да имитирам гредоред на таваните...Мислех, че чамът е мек и се кове лесно. Е, оказа се доста трудно, а ако съседите са чули звуците, които издавах, докато ковах, кой знае какво са си помислили ...)))
Ето вече почти завършения вид ...има още някои детайли да изпипам, но напролет, когато времето се стопли.

Дневната
image

image

Спалнята
   image

Кухнята

image
През зимата или напролет ще направя и подовите покрития, още се чудя гранитогрес или паркет да бъде...
Банята ще я пипна също напролет, и в коридора имам да шпакловам "китайската стена" - това е северната стена, която на върха си достига височина от 5 м и ми бе доста трудно да я достигна и да я изолирам...
А ето междувременно как изглежда градинката ми отгоре...през лятото...
image

Опс, и за финал Майсторицата в близък план, в работен вид...
image
Напролет децата ще изберат обзавеждането - всичко ще е по техен вкус.
И една смешка ще ви разкажа накрая.
Наскоро рекох на щерката, че бих се радвала след някоя година да гледам и внуци в тази къща. А тя ми отвърна:
-Добре, но да не заваря някой ден петгодишното си дете да маже стени с баба си...
)))

Сега ще опитам да си почивам откъм тежки работи цяла зима...
Вдъхновение и удовлетворение пожелавам на всички добри хора, имайте щастливи зимни дни и уютни зимни нощи с много топлина в сърцата, въпреки студа навън!




Гласувай:
19



1. nedovolen - Ей, Женски ръце. Ти да не си наела ...
27.11.2018 20:52
Ей,Женски ръце. Ти да не си наела строителна бригада и се фукаш със снимките /шегичка/!
Нямам забележки, освен ако ватата не е каменна. И да не си вземеш матраци Дормео. Аз откак си взех, вече гърба ме боли равномерно!
:)))
цитирай
2. planinitenabulgaria - Поннеже имам строителен опит мога да оценя направеното и едни съвет:
27.11.2018 20:55
Плочки трябва да има само в коридорите, банята, кухнята. С плочки помещението остава студено, с дъски и паркет е топло.
Според мен имаш сили да направиш още една ЦЯЛА къща. Ако човек започне всичко от начало и както той реши, технологиите са съобразени с възможностите му, най-вече физическите и работите вървят по-леко.
И още нещо - Димитровден е последният ден, когато се строи. Да се строи е тежка работа, през зимата се почива.
цитирай
3. vesever - Ники, аз съм цяла бригада, да знаеш ...
27.11.2018 21:04
Ники, аз съм цяла бригада, да знаеш )).
Понякога върша невъзможни неща...е, оказва се, че всичко, което започна, е възможно, ако и в началото да е изглеждало невъзможно...
Ватата е специална, за покриви, два вида е, зелената е на листи, а жълтата - на рула, но функциите й са едни и същи. По 2 пласта сложих, за да постигна пълнеж от 10 см...
От матраци не разбирам, честно казано, ще трябва да проуча кои са добри.
Поздрави!
цитирай
4. vesever - Коста, и аз съм за дърво по подовете, ...
27.11.2018 21:08
Коста, и аз съм за дърво по подовете, синът иска гранитогрес, но вероятно ще държи студено.
Да, в кухнята ще сложа гранитогрес, в коридора и банята също, но дневната и спалнята, наистина е най-добре с дърво.
Наистина понякога се майтапя, че ще вдигна и втора къща...и както се майтапя, току-виж...
Дста просрочих времето за строеж, но успявам по-бавно, отколкото очаквах.
Да, ще почивам през зимата, напролет продължавам...
Поздрави!
цитирай
5. lexparsy - Абе Веси, аз като те гледаммм, този ...
27.11.2018 23:13
Абе Веси, аз като те гледаммм, този израз "Две женски ръце..." направо си звучи като заплаха за един мъж! Няма да им издържи миличкия :-)))) Особено ако е принц...
А за това че ще почиваш да не мислиш че някой ти вярва!

Знаеш че се шегувам... и те поздравявам с един рядък запис с акустична китара на Джими Хендрикс. Годишнина от рождението му...
youtu/P701paKEMXs
цитирай
6. zax - Алоууу, зъболекарката с "...
27.11.2018 23:58
Алоууу, зъболекарката с "перфоратора" в ръка - като видя жена в тази поза ми е ясно какво ще прави с пломбокъртача.
:)))
Аз нали преди няколко месеца ти казах че свиваш гнездото за зет. Сега ти липсва само един баш блогов мастър ама не с флумастър а с дрелка, да ти нацели с връзани очи "мостоваците", но го покани с бъклица... след замазката.
;)))

А за онова, няколко пъти ме питаха как се нарича - та му измислих име, че и сайтче започнах да му правя.
;)
цитирай
7. erato7 - Веси, ти си невероятна! Браво за ...
28.11.2018 08:17
Веси, ти си невероятна!
Браво за всичките ти изпълнения!
Прегръщам те с много обич!
цитирай
8. vesever - Лекси, не знам, би трябвало мъжките ...
28.11.2018 11:59
Лекси, не знам, би трябвало мъжките ръце да са по-силни...но и моите се оказват доста силни и не отстъпвам на мъж по сила, а и друг път ми се е случвало да върша неща, които са предназначени не за един, а за двама мъже. Последният път беше миналата пролет и тогава един мъж ми каза: Респект, Веселина!
Което беше много добро признание.
Ами, за почивка, знам ли...гласях се да вдигам градинката тези дни, но нощес падна втори сняг при нас...така че ще се наложи да чакам....

Хубаво изпълнение, обичам китара, а Хендрикс почти не съм го слушала...благодаря!
цитирай
9. vesever - Заксън, любимото ми винтовертче, ...
28.11.2018 12:04
Заксън, любимото ми винтовертче, така добре ми послужи за таваните, и виж как точно пасва на ръката ми!
При мен хубавото е, че работя и с двете ръце, когато едната се умори, я сменям. Също пиша с двете ръце, много улесняващо е ))
Да...надявам се децата да са доволни, че и зетят, по-късно се надявам и на добра снаха...вчера тъкмо си мислех, че трябва да съм внимателна и да не прекалявам с тежките работи...внуци ще гледам след години, дай Боже!
Ами, майстори съм канила само два пъти, за дограмата и за външната изолация на къщата, и то защото нямах скеле за изолацията, високо си е, и нужните машини за дограмата, инак сама да си ги бях направила...
А това лято няколко приятели предлагаха да ми помагат, обаче отказвам, искам сама да си правя всичко, горда птица съм )))

Много се радвам, ще покажеш, като стане готов сайтът, може повече хора да предпочетат така...и аз се замислям, имам нужда от бързо и леко придвижване до града )))
Поздрави!
цитирай
10. vesever - Слънчева, благодаря ти! В нач...
28.11.2018 12:05
Слънчева, благодаря ти!
В началото и на мен ми е струваше невероятно, но вече ми изглежда съвсем естествено, и сякаш цял живот съм се занимавала с такива работи... а удовлетворението е незаменимо!
Прегръщам те и аз!
цитирай
11. missana - Поздравление!
28.11.2018 13:25
Малко са жените, каито биха се нагърблили сами с такава работа, а още по-малко са, които я биха свършили докрай.
цитирай
12. vesever - Младене, благодаря! Вече имам ...
28.11.2018 13:42
Младене, благодаря!
Вече имам поръчки от съседки - една иска изолация на мазето, друга измазване на стени...така се почва ))
И аз лично не познавам жени, които да се занимават с такива дейности, но съм чувала за една дама от Варна, която има строителна фирма и е доста кадърна в тези работи...инак вярно е, че не е прието жена да върши такива дейности....
Обаче на мен ми харесва!
А и съм такъв характер, че никога не оставям нещо на средата, дори да ми изглежда невъзможно, пак се хвърлям и го правя...
Поздрави!
цитирай
13. troia - Браво,
28.11.2018 15:00
Веси! Наистина си Майстор! Много хубаво е станало. Сега трябва да седнете и да го полеете.:)))
Стискам ти палци да успееш и с другите си проекти.
Поздрави! Честито сняг, защото ние си нямаме.:)
цитирай
14. vesever - Кати, благодаря ти! Ще го полеем ...
28.11.2018 15:05
Кати, благодаря ти!
Ще го полеем идния уикенд, малко да се съвзема.
Съседско парти ще направя в неделя, а в събота детско парти, с всички деца...
Жалко, че няма как да поканя и вас, приятелите ми от блога, ех, да можехме да владеем телепорт, представяш ли си...
Снегът ни затрупа тази нощ...ако не спре, ще сме в капан, както предишни зими, и няма излизане към града.
Прегръдка от мен, Кати, и дано и при вас дойде снежко...ще е красиво...море и сняг...мечта!
цитирай
15. mt46 - Браво, Веси!
28.11.2018 20:44
Чудесно си се справила!... Нека да ти е уютно, топличко!... :)
цитирай
16. vesever - Марине, благодаря, да ти се връщат ...
28.11.2018 23:12
Марине, благодаря, да ти се връщат добрини и благини :)
цитирай
17. krassko - Чудесно си се справила, но...
29.11.2018 09:32
You are always on the go. Give yourself a break.
On the go - този идиом сигурно са го измислили специално за тебе...:)
Give yourself a break.
цитирай
18. vesever - Краси, вярно, че така се получава, ...
29.11.2018 11:23
Краси, вярно, че така се получава, но....винаги изниква нещо ново, дори когато си кажа, че ще си дам break, все има какво да върша и ..както понякога се шегувам, щом няма кой да ме спре, няма да се спирам ))
Благодаря ти!
цитирай
19. donchevav - Ох, не са за едно тези две женски р...
01.12.2018 17:28
Ох, не са за едно тези две женски ръце! Гледам те и малко се плаша. Не само ръце трябват явно, а и глава:), и сърце - и много воля и желание! Бъди благословена и Господ да ти помага! Прегръдка, Веси!
цитирай
20. vesever - Вени, така е, нали имаше една при...
01.12.2018 18:04
Вени, така е, нали имаше една приказка: Очите се плашат, ръцете - не...
Благодаря ти от сърце за добрите думи и подкрепата!
Прегръдка и от мен и хубава зима да имате всички вкъщи!
цитирай
21. vania23 - Без думи...
11.12.2018 22:07
Само перпетум мобиле е в състояние да го направи. Вярвам ти и за сълзите, и за виковете. Не знам дали другите си дават сметка какъв огромен труд е това. Занимавала съм се с леки строителни занимания, като тапети и боядисване сама, и знам за каква тежка умора става въпрос. Физическата сила има значение, а ако по нещо се различаваме жените от мъжете, то е точно по нея.
От друга страна, те познавам вече доста добре, и знам че си напълно способна да го свършиш, щом си го решила веднъж.
Искрени възхищения, мила Веси! И респект пред теб!
цитирай
22. vania23 - Само още нещо да добавя.
11.12.2018 22:25
Почти всички мъже, които познавам, не са в състояние да свършат тази работа с помощник. Какво остава пък сами?!
А аз гледайки снимки от море и скали и то - доста често, си мислех - Весито заряза и ремонт, и всичко, и го удари на живот :)
цитирай
23. vesever - Ваня, благодаря ти, аз ти казах, ...
11.12.2018 22:47
Ваня, благодаря ти, аз ти казах, скъсах се да се хваля пред всички приятели...гордостта напира, макар че като се замисля, това са си естествените неща от живота...необходимости ако щеш...просто къщата трябва да бъде довършена...е, не трябваше толкова да се юркам, можеше и за догодина да оставя, но аз съм си хала поначало...
а, и на живот го ударих, 10 дни на строежа, 5 дни на Море, една седмица и на Планина, и така цялото лято...някога ще си спомням с умиление тези времена...
Прегръдка!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4044038
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол