Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2010 08:14 - Песните на Кабир, В теб е цветната градина.
Автор: gheri Категория: Хоби   
Прочетен: 1554 Коментари: 0 Гласове:
0



Ето няколко стиха от Песните на Кабир в нов превод от втора част на Митичният Страж

1.
Свещенослужителю, къде ме търсиш?
Виж! Аз съм до теб.
Не съм нито в храма, нито в джамията.
Не съм нито в Кааба , нито на Кайлаш .
Нито в ритуалите и празничните церемонии,
Нито в техниките на йога или пък в отричането от света.
Ако си истински търсач, ти тутакси ще ме срещнеш още в този миг.

Кабир казва: “О, садху , Бог е дъхът във всяко дихание.”

2.
Към коя каста принадлежи ненужно е да питаме светеца.
Свещеник, войн, търговец, всичките тридесет и шест касти търсят бога.
Затуй лудост е да се запита светец за кастата му.
Бръснарят търси Бог, перачката, тъкачът, дори Райдас беше търсач.
Мъдрецът Свапача бе от кастата на кожухарите.
До убежището, дето няма различия помежду им, достигнаха еднакво индуси и мюсюлмани.

3.
О, приятелю, стреми се към Него, докато си жив.
Познай и разбери, че освобождението е в живота.
Ако не свалиш веригите си, докато си жив,
каква надежда имаш, че ще ги премахнеш след смъртта?
Напразно мечтаеш да се слееш с Него, щом тялото захвърлиш.
Ако Го откриеш сега, ще Го познаваш и тогава.
Ако пък не Го разпознаеш, ти просто ще си се преселил в града на смъртта.
Ако си свързан с Него тук и сега, ще пребъдеш с Него винаги и навсякъде.
Окъпи се в Истината, познай истинския учител, вярвай в истинското име.

Кабир казва: “Духът на търсачеството ме подкрепя. Аз съм негов покорен слуга.”

4.
Не отивай в цветната градина, приятелю!
Не отивай там!
В теб е цветната градина.
Приседни сред хилядолистния лотос и там съзерцавай безпределната красота!


5.
Кажи ми, братко, как да се откажа от илюзията ?
Докато се опитвах да развържа връзките на дрехата си, още по-силно ги завързах.
Като се отърся от страстта, у мене гняв остава,
Прогоня ли гнева, желания ме обладават, успея ли да ги покоря, гордост и тщеславие у мене има.
Умът, що се опитва да прогони илюзията, остава все тъй в нейния плен.

Кабир казва: “Чуй ме, драги садху! Трудно се открива истинския път.”

6.
Луната сияе в тялото ми, но слепи очите ми не могат да я видят.
И луната и слънцето са в мен.
Неудареният барабан на вечността в мен звучи, но ушите ми, оглушели, не могат да го чуят.
Докато човекът надига глъч “това съм аз” и “това е мое”, безполезни са делата му.
Откаже ли се от привързаност към “аз” и “мое”, работата на Бога той върши.
Защото всяко дело няма друга цел, освен познание на божественото.
Сдобиеш ли се с туй познание, няма значение какво работиш и къде живееш.
Заради плода цъфти цветът, появи ли се плодът – цветът увяхва.
Мускусът е в сърната, но като не го открива в себе си, тя го търси в тревата.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gheri
Категория: Други
Прочетен: 365491
Постинги: 308
Коментари: 61
Гласове: 439
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031